Teams - Gyakran Ismételt Kérdések

Jelenlegi hely

Amennyiben kérdésére nem talál választ, kérjük, írjon a teams@pte.hu e-mail címre!


 

Mi az a Bookings?Naptár

A MS Bookings segítségével egy helyen követheti, kezelheti és rendszerezheti csapata találkozóit és naptárát. Létrehozhat egy Bookings naptárat, és hozzáadhat csapattagokat, új találkozótípusokat hozhat létre, valamint létrehozhat és kezelhet személyes és virtuális látogatásokat a munkatársai és a résztvevők számára.
A Bookings tartalmaz egy webalapú foglalási naptárat, valamint az Outlookkal is integrálódik.

 

Bookings hozzáadása a Teams alkalmazássávhoz

Bal menüsáv „További” gombájára kattintson, majd a keresőbe írja be, hogy „Bookings”, majd válassza ki a „Bookings” alkalmazást. Teams csoporthoz nem hozzáadható a Bookings alkalmazás.

 

Csatlakozás

Csatlakozás egy már létező naptárhoz

Bal felső sarokban kattintson a jelenlegi naptárnak a nevére. Válassza ki az „Existing booking calendar” lehetőséget.
A „Business or department name” feliratú mezőbe írja a keresett naptár nevét és nyomjon az „enter” gombra. Itt ki tudja választani melyik naptárhoz szeretne csatlakozni. Sikertelen csatlakozás esetén meg kell kérnie az érintett naptár tulajdonosát, hogy adja hozzá önt a naptárhoz.

 

Saját naptár készítése

Bal felső sarokban kattintson a jelenlegi naptárnak a nevére. Válassza ki a „New booking calendar” lehetőséget.
Itt kell megadnia a naptár nevét és típusát. Ha van az ön által létre hozott naptárhoz külön email cím vagy telefonszám, akkor ezeket az adatokat itt meg tudja adni. Ezek az adatok igény szerint megjelennek csoport elérhetőségeként.

 

Személyek hozzáadása a naptárhoz

Jobb felső sarokban kattintson a három pontra. Aztán válassza ki a „Settings”, majd a „Staff”-ot, és írja be a keresőbe, hogy kik azok a személyek akiket hozzászeretne adni a naptárához. Beállíthatja, hogy ki, milyen szerepkörrel rendelkezzen:

 

Adminisztrátor - A rendszergazdák minden beállítást szerkeszthetnek, munkatársakat adhatnak hozzá és távolíthatnak el, valamint foglalásokat hozhatnak létre, szerkeszthetnek és törölhetnek.

Ütemező (Scheduler) - Az ütemezők kezelhetik a foglalásokat a naptárban. Csak olvasási hozzáféréssel rendelkeznek a beállításokhoz, a személyzethez és a szolgáltatásokhoz.

Csapattag (Team member) - A tagok kezelhetik a foglalásokat a saját naptárukban és a foglalási postafiókban lévő elérhetőségüket. Amikor foglalást adnak hozzá vagy szerkesztenek a naptárukban, személyzetként lesznek hozzárendelve.

Megtekintő (Viewer) - A megtekintők láthatják a naptárban lévő összes foglalást. Nem módosíthatják vagy törölhetik azokat. Csak olvasási hozzáféréssel rendelkeznek a beállításokhoz.

 

Nem PTE polgárok számára is elérhetővé tudjuk tenni a Bookings naptárunkat:

A „továbbiak” lehetőségre kattintva válasszuk ki a „Open Bookings web app” lehetőséget. Így elérhetővé válik számunkra az alkalmazás webes verziója.
Itt a következő lépéseket kell elvégeznie: Beállítások -> Foglalási lap konfigurálása-> Bárki számára elérhető-> Saját foglalási lap linkje kimásolása utána szabadon megosztható a naptár foglalási lapja.

BeállításHa megosztottuk a kész Bookings naptárunkat, az általunk kínált szolgáltatásokhoz időpontot kérő személyek az alábbi módon tudnak foglalást kezdeményezni:

Jobb felső sarokban kattintson a „New Booking” lehetőségre.
Attendee name/email/phone number:
milyen névre és emailcímre szeretné lefoglalni az időpontot.
Add staff: melyik elérhető személyhez szeretne időpontot foglalni.

Kötelezően ki kell választani az időpontot, a szervezőt és a résztvevőket is. Erről az időpont foglalásról az érintett személyek kapni fognak egy emailt, amivel a Teams használata nélkül is tudnak csatlakozni az értekezlethez.

Lefoglalt időpont lemondását az időpontra kattintva bal felső sarokban tudjuk megtenni a „Cancel bookings” feliratú gomra kattintva.

 

 

 

 

Ha jelenleg elfoglalt, akkor lehetősége van tudatni ezt másokkal. 

Ezt a következő módon tudja megtenni:

Válassza ki a profilképét, majd az Állapotüzenet beállítása > Házon kívül ütemezése lehetőséget.

 

 

Itt kitudja választani, hogy mikor van házon kívül és hogy milyen üzenet jelenjen meg, hogyha valaki felakarja venni önnel a kapcsolatot.

 

 

Értekezlet elkezdése után kattintson a tartalom megosztása lehetőségre. A lenyíló menüben megfogja találni a „PowerPoint Live” lehetősséget. Miután kiválasztotta a megfelelő PowerPoint prezentációt, már tudja használni, ezt a lehetőséget.

 

 

Ha sikeresen elindította a prezentációját, akkor így fog megjeleni a felület:  

nyilak segítségével tudja léptetni a prezentációját. A hallgatók, azt az oldalt/lapot fogják látni, amit ön kiválaszt.  

 

Módosítani tudja a hallgatok megtekintési lehetőségét.

Engedélyezni tudja, hogy a hallgatok előre lephessen a prezentáció lapjai között vagy nem. Ezt érdemes prezentációtól függően eldönteni.

Itt tudja átállítani:

 

Amint véget ér az értekezlet, megjelenik az értekezlet csatornáján a "Részvételi jelentés" opció. Erre kattintva egy csv fálj töltődik le a számítógépünk letöltés mappájába.

Ezt a fáljt a "jegyzettömb" vagy az "excel" alkalmazással tudjuk megnyitni.

A fájl tartalmaz egy összesítést az értekezletről. (név, kezdet, vége)

Valamint név szerint tartalmazza a részvevőket az alábbi adatokkal: teljes név, csatlakozási idő, értekezlet elhagyásának ideje, értekezleten eltöltött idő, email cím, teams értekezletben betöltött szerep (szervező, részvevő)

A Microsoft Teams újítása lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a Rajztábla (Whiteboard) alkalmazást lapfülként (tab) hozzáadják a Teams csatornákhoz.

 

Lap hozzáadása -> Whiteboard ikon kiválasztása

 

Következő lépésben nevet kell adni a rajztáblának, melyet a Mentés gombra kattintva lehet jóváhagyni.

 

Előadni vagy együttműködni szeretne? Válassza az Ön számára megfelelő beállítást.

 

A csatorna menürendszerében meg is jelenik a Rajztábla (Whiteboard) fül és az alkalmazás vezérlőpultja.

 

A jobb felső sarokban a Beállítások menüre (fogaskerék ikon) kattintva a korábban kiválasztott beállítás (Előadni vagy együttműködni szeretne?) módosítható.

 

(a funkció PC-n, Mac-en, iPad-en érhető el)

 

 

 

Értekezletbeállítások (Meeting options) -> Értekezleti csevegés engedélyezése (Allow meeting chat)

Alapértelmezetten Engedélyezve (Enabled) van, de választható a Letiltva (Disabled) ill. a Csak értekezleten (In-meeting only) beállítás is.

A Teams a zajcsökkentés három szintjét nyújtja, így segítve az Önt körölvevő háttérzajok (forgalmi zajok, ajtócsapódás, kutyaugatás, stb.) kiszűrését. A zajcsökkentés szintjét bármikor módosíthatja, azok a következő értekezleten, híváson jutnak érvényre.

A funkció aktiválásához Teams asztali kliensben (elérhető legújabb verzió használatával) Jobb oldalt felül, saját képre (monogram logo) kattintva, Beállítások (Settings) -> Eszközök (Devices) -> Zajkioltás (Noise suppression) menüben válasszon egy szintet az alábbi lehetőségek közül:

  • Automatikus (alapértelmezett) – Auto (default)
  • Magas - (High)
  • Alacsony - (Low)
  • Kikapcsolva - (Off)

 

Automatikus (alapértelmezett): a Teams alkalmazás - a helyi zajoktól függően - a zajcsökkentés legjobb szintjét határozza meg.

Magas: elnyomja az összes olyan hangjelzést, amely nem beszéd.

Alacsony: az állandó háttérzajok (például számítógép-ventilátor vagy légkondicionáló) alacsony szintje. Ezzel a beállítással zenét játszhat le.

Kikapcsolva: ezzel a beállítással kiváló minőségű mikrofonokat használhat alacsony zajszintű környezetekben.

 

A zajkioltás értekezlet közben is elérhető az adott értekezlet irányítópultján a További műveletek (More actions) () -> Eszközbeállítások (Device settings)  -> Zajkioltás (Noise suppression).

A Microsoft Teams-ben mostantól elérhető a Melléktermek - Breakout rooms funkció.

A Melléktermek lehetővé teszik a szervezők számára, hogy az értekezleteket a hatékonyabb együttműködés elősegítése érdekében alcsoportokra osszák. Melléktermek elérhetők a Teams értekezlet irányítópultján az alábbi ábrán pirossal jelzett ’Melléktermek’ kapcsolóval.

Az értekezlet szervező választhatja a résztvevők automatikus vagy kézi hozzárendelését, és így akár 50 melléktermet is létrehozhat Teams csoport vagy Teams csatorna értekezleten.

Az értekezlet szervezője engedélyezheti, hogy a résztvevők bármikor visszatérhessenek a főértekezletre (Beállítások -> A felhasználók visszatérésének engedélyezése a főértekezletbe), majd visszatérhessenek a kijelölt mellékterembe. Így a felhasználók kérdéseket tehetnek fel anélkül, hogy megzavarnák a mellékterem beszélgetéseit.

Az értekezlet szervezője szükség szerint létrehozhat, átnevezhet és törölhet melléktermeket. Amint a melléktermek nyitva vannak, az értekezlet szervezői csatlakozhatnak azok bármelyikéhez, és gyorsan válthatnak az egyes termek között. A szervezők közleményeket küldhetnek a melléktermekbe, és bármikor visszahívhatnak minden résztvevőt a főértekezletre.

A melléktermekből származó fájlokat meg lehet osztani a főértekezleten - miután mindenki újra együtt van - és utána elérhetők lesznek az értekezlet csevegésében.

 

FONTOS!

Melléktermeket csak az értekezlet szervezői indíthatnak Teams asztali kliens használatával.

Javasoljuk az elérhető legújabb verzió használatát ill. ellenőrizze, hogy az új értekezlet-élmény engedélyezve van: Beállítások -> Általános -> Az új értekezlet-élmény bekapcsolása (Az új értekezletek és hívások külön ablakban nyílnak meg. A Teams újraindítása szükséges.)

A résztvevők asztali, webes vagy mobil eszközön csatlakozhatnak a melléktermekhez, ahol lehetőség van a whiteboard és a képernyő megosztás használatára.

A Kapcsolati Igazgatóság az egységes megjelenést hangsúlyozandó egyetemi háttereket készített a TEAMS alkalmazáshoz.

 

A háttérképek letölthetők:

  1. az Arculati Kézikönyv 2.  fejezet Hivatalos Kommunikáció Elemei részben, a https://marketing.pte.hu/arculati-elemek oldalon. (intranetes tartalom, tehát a lap alján a belépés gombra kattintva EHA/Neptun kóddal és jelszóval be kell jelentkezni).
  2. vagy az alábbi hivatkozásokon:

 

Az Egyetemi háttér beállítása TEAMS-ben:

1. Hívás vagy értekezlet közben a képernyő alsó egyharmadán vagy a jobb felső sarokban megjelenő menüsoron – ahol a kamerát, mikrofont is ki-be kapcsolhatjuk a további műveletek-re (a három pontra) kell kattintani.

2. A kattintást követően egy menüoszlop jelenik meg, ahol a „Háttér effektusok alkalmazása / Apply background effects” lehetőséget kell kiválasztanunk:

 

3. A képernyő jobb oldalán megjelennek a TEAMS standard hátterei és egy „+ Új háttérkép hozzáadása / Add new” lila színű gomb is. A lila gombra kattintva a számítógépről kiválaszthatjuk az előzetesen letöltött, használni kívánt képet:

 

4. Ezután két lehetőség közül választhatunk:

  1. A feltöltött háttérkép kiválasztása után az „Előnézet / preview” mezőre kattintva megnézhetjük, jól mutat-e az új hátterünk, de ekkor csak mi látjuk. Ha igen, rákattinthatunk az „alkalmaz / apply" gombra, amivel a háttér mások számára is láthatóvá válik.
  2. A feltöltött háttérkép kiválasztása után az „Alkalmaz / apply” mezőre kattintva a kiválasztott háttér látható lesz a hívásban résztvevő többi fél számára is, amennyiben a kameránk be van kapcsolva.

FONTOS!  A beállított hátteret mindig tükörképként látjuk, ezért ne ijedjünk meg, ha szövegek csak tükörírással olvashatók. Partnereink számára helyes irányban lesz látható!

 

2020 októberétől a rögzített Teams értekezletek felvételeit a OneDrive és a SharePoint alkalmazások tárolják.

Egy Teams csoport általános csatornájában rögzített értekezlet a felvétel leállítása után a csatorna csevegésében lesz elérhető.

 

Az értekezletcsevegésben megjelenik a rögzített felvétel.

 

A felvételre kattintva megnyílik a Teams csoporthoz tartozó SharePoint online felület, ahol az alábbi funkciók állnak rendelkezésünkre:

  • Lejátszás (Play)
  • Megosztás (Share)
  • Hivatkozás másolása (Copy link)
  • Letöltés (Download)
  • Törlés (Delete)
  • Másolás máshová (Copy to)
  • Verzióelőzmények (Version history)

 

A felvétel megtalálható a Teams Általános (General) csatorna Fájlok lapján a Felvételek (Recordings) mappában.

 

Csatornákban szervezett értekezletek esetén a rögzített felvételek a csatorna Fájlok lapjának Felvételek (Recordings) könyvtárába kerülnek (a Fájlok lap az összes fájlt a csatorna SharePoint webhelyén és Dokumentumtáraiban tárolja). Mindenkinek, aki tagja a csatornának, engedélye van a felvétel szerkesztésére, megtekintésére.

 

A rögzített felvételeket megoszthatja olyan (szervezeten belüli) felhasználókkal is akiket nem hívtak meg az értekezletre.

Ha nem Ön rögzítette vagy szervezte az értekezletet, akkor is megoszthatja a felvételt olyanokkal, akiket nem hívtak meg az értekezletre, ilyenkor azonban az értekezlet szervezőjének vagy a megbeszélés rögzítőjének jóvá kell hagynia a megosztási műveletet, mielőtt mások hozzáférést kapnának.

 

Jelenleg bárki, aki megtekintheti a OneDrive és a SharePoint alkalmazásban tárolt értekezlet felvételt, letöltheti annak másolatát is.

Megjegyzés: 2021 első negyedévében bevezetendő változás értelmében, csak az értekezlet szervezője, és az a személy aki a rögzítést elindította, tudja letölteni az értekezlet felvételét. Az összes többi résztvevő csak megtekintheti.

 

Nem csatornában szervezett értekezletek esetén a felvétel a szervező OneDrive tárhelyének Felvételek (Recordings) könyvtárába kerül. Ilyenkor a felvételt csak az értekezlet szervezője és az a személy szerkesztheti, tekintheti meg, aki a rögzítést elindította.

Igen, szervezőként az új értekezlet Részletek (korábban létrehozott értekezletnél -> Szerkesztés) oldalán a résztvevők hozzáadása mezőbe meg kell adni a külsős felhasználó e-mail címét -> majd klikk az e-mail cím meghívása gombra.

 

Az értekezlet meghívó - mely tartalmazza a bekapcsolódáshoz szükséges linket - kézbesítésre kerül a megadott postafiókba.

 

A Bekapcsolódás Microsoft Teams-értekezletbe linkre kattintva az alapértelmezett böngészőben megnyílik a Hogyan szeretne bekapcsolódni a teams-értekezletbe? oldal.

 

A fenti lehetőségek közül lehet választani. A csatlakozás legegyszerűbb módja a Folytatás ebben a böngészőben, ekkor a Teams Web client indul el (rendszeres Teams használat esetén javasoljuk a Teams asztali alkalmazás telepítését, használatát).

 

Az értekezlethez való csatlakozáshoz szükséges a Név megadása.

 

Nevünket megadva majd a Csatlakozás gombra kattintva az értekezlet előszobájába jutunk, ahonnan a szervező engedélyezheti csatlakozásunkat (ezen a ponton van lehetőség a kamera és a mikrofon engedélyezésére).

 

 

 

A PTE Teams jelenlegi beállításainak értelmében minden szervezeten kívüli felhasználónak - értekezlethez való csatlakozáskor - előszobában kell várakoznia.

Ekkor az értekezlet szervezőjénél megjelenik az alábbi tájékoztatás arról, hogy az előszobában vendég felhasználó várakozik a csatlakozásra.

 

A szervező a Beengedés gombra kattintva, vagy az Előszoba megtekintése után a zöld pipára kattintva engedélyezheti az értekezlethez csatlakozást.

 

Sikeres csatlakozás után a vendég felhasználó immár az értekezlet résztvevői között látható a szervezőnél.

 

Ekkor a vendég – külsős – felhasználó böngészőjében elindul a Teams értekezlet, megjelennek a résztvevők ill. az értekezlet irányítópultja.

 

A Vendég felhasználónak az értekezletbe az előszobából történt beengedése után csak korlátozott vendég státusza van. Szervezőként lehet Őt, résztvevővé nyilvánítani (Beállítás résztvevőként).

 

Ezt engedélyezve megerősítést kér a Teams, hogy valóban módosítjuk -e a jogosultak körét (Módosítja az előadásra jogosultak körét?)?

 

Amennyiben módosítjuk, úgy a külsős felhasználó a vendég státuszból résztvevővé avanzsál, és így már lehet akár előadó is (Beállítás előadóként).

 

Ekkor ismét megjelenik a fenti (Módosítja az előadásra jogosultak körét?) párbeszédpanel.

 

Miután előadó lett a Vendég felhasználó, az Ő képernyője fejlécében megjelenik az erre figyelmeztető üzenet.

A Vendég felhasználó előadóként sem tud az értekezlet többi résztvevőjének státuszán módosítani, Őket az értekezletből kizárni.

 

A rögzített előadásanyagot a Vendég felhasználók nem tudják letölteni, mert a Teams jelenlegi video kezelési beállításaival az csak az értekezlet csevegésében, csoporttagok számára érhető el.

 

Together

Hamarosan minden Teams felhasználó számára elérhető lesz az új Together (Közös mód) funkció ami lehetővé teszi, hogy egy videohívás résztvevői különleges környezetet (legyen az előadóterem, konferenciaterem vagy kávézó) teremtsenek maguk köré.

A Together próba verziója már elérhető (lefrissebb asztali kliens szükséges hozzá), használatához kattintson az értekezlet menüszalagján a További műveletek (…) -> Közös mód (előzetes verzió) menüpontra.

 

Custom layouts

Egy másik újdonság, hogy a Teams-ben a közeli jövőtől lehetőség lesz arra, hogy az előadó testre szabja, hogyan jelenjen meg a tartalom a résztvevők számára. Akár egy PowerPoint bemutató vetítése közben az előadót a vetített anyag előtt is meg tudja jeleníteni a rendszer, így a hallgatóságnak nem kell választani aközött, hogy a diát vagy az előadót figyelje.

 

Breakout rooms

A jövőben a Teams Breakout rooms funkciója lehetővé teszi az értekezlet szervezőinek, hogy a hallgatóságot kisebb csoportokra osszák fel, majd választhatnak, hogy épp melyik csoporthoz akarnak csatlakozni.

Teams asztali kliensben Jobb oldalt felül, saját képre (monogram logo) kattintva, Beállítások (Settings) -> Általános (General) -> Nyelv (Language) menüpontban. A kívánt nyelv kiválasztása után a Mentés és újraindítás (Save and restart) gombra kattintva az alkalmazás újraindításával jut érvényre választásunk.

Profil fénykép beállítására Office 365 környezetben az alábbi módokon van lehetősége:

  1. Jelentkezzen be az Office 365 portálra (http://portal.office.com) vagy az Outlook WEB-re (http://outlook.office.com).
  2. Kattintson a felhasználói fényképre (alapértelmezetten a monogramjára) a jobb felső sarokban.
  3. A Saját fiókok ablakban kattintson ismét a felhasználó fényképére vagy monogramjára.
  4. Váltás másik fényképre ablakban kattintson az Új fénykép feltöltése linkre, majd tallózza ki a feltölteni kívánt képet.
  5. Kattintson az Alkalmaz gombra a kép mentéséhez.

A profilkép módosítható asztali Teams alkalmazásból is az alábbiak szerint:

  1. Kattintson a felhasználói fényképre (alapértelmezetten a monogramjára) a jobb felső sarokban.
  2. Ezután a neve alatt látható Kép cseréje linkre kattintson
  3. A Profilkép módosítása ablakban kattintson a Kép feltöltése linkre, majd tallózza ki a feltölteni kívánt képet.
  4. Kattintson a Mentés gombra a kép feltöltéséhez.

Mindkét módon feltöltött kép a teljes Office 365 környezetben érvényre jut, majd szinkronizálva lesz a PTE Moodle LMS szolgáltatás felhasználói profiljába is.

Új ismétlődő esemény létrehozásakor (vagy korábban sajátkezűleg létrehozott értekezlet szerkesztésekor) van lehetőség megadni az ismétlődés vég-dátumát is, amennyiben az "Előfordulás" legördülő menüjében az "Egyéni" opciót választja.

A Neptunban meghirdetett kurzusok csak abban az esetben kerülnek át a Moodle és Teams rendszerekbe, ha az adott kurzushoz van legalább egy oktató hozzárendelve. A hozzárendelt oktatónak a Nexon rendszerben aktív közalkalmazotti / szerződéses jogviszonnyal kell rendelkeznie.

Ellenőrizze, hogy Neptunban hozzá van-e rendelve oktatóként az adott kurzushoz:

  • Amennyiben igen, de 24 órán belül történt a hozzárendelés, abban az esetben előfordulhat, hogy még nem szinkornizálódott át a PTE Moodle rendszerébe, így Teams-be sem.
  • Amennyiben nem, oktatóként hozzá kell rendelni a Neptun kurzushoz és a következő Neptun --> Moodle szinkron után ellenőrizheti a kurzus meglétét Moodle / Teams rendszerekben.

 

A tavaszi félév során az Informatikai Igazgatóság által a Neptun tanulmányi rendszerből tömegesen integrált csoportok archiválásra kerültek.

Az archivált csoportokhoz a Teams -> Csoportok -> Csapatok kezelése  -> Archivált menüpontban férhet hozzá. 

 

 

Az archivált csoportok továbbra is hozzáférhetőek, így ezen csoportokon nem hajthat végre módosításokat, az archiválás be fogja fagyasztani az összes csoporttevékenységet, de ettől még Ön ugyanúgy hozzáadhat vagy eltávolíthat tagokat, illetve frissítheti a szerepköröket.

Természetesen lehetőség van az egyedileg létrehozott Teams csoportok archiválására is: (Teams -> Csoportok -> Csapatok kezelése  -> csoport kiválasztása -> További lehetőségek () -> Csoport archiválása). 

 

 

 

Az archivált Teams csoportok visszaállíthatók aktív csoporttá: (Teams -> Csoportok -> Csapatok kezelése  -> csoport kiválasztása -> További lehetőségek (…) -> Csoport visszaállítása). 

A Teams\Fájlok menüpont-on belüli könyvtárak/fájlok kitörlése esetén vissza lehet állítani a kitörölt tartalmakat.

Ehhez a következőt kell tenni:

A Teams csoporton belül a csatornában a „Fájlok”-ra kell kattintani, majd az alatta lévő sávban a „...”-ra és „Megnyitás ebben: Sharepoint”

Ekkor a Teams csoport mögötti Sharepoint felület fog megnyílni. Bal oldalt a „Lomtár”-ra kell kattintani, kijelölni/kipipálni a kitörölt tartalmat, majd a „Visszaállítás”-ra kattintani.

Ezzel visszaállításra került a kitörölt tartalom, és Teams csoporton belül is azonnal újra látszani fog.

Igen, a Microsoft lehetővé tette a Teams és Skype felhasználók egymás közötti kommunikációját. 
A szervezet Teams felhasználói kezdeményezhetnek személyes csevegést és felhívhatják a Skype felhasználókat, és fordítva, a Skype felhasználók is indíthatnak Teams felhasználóval szöveges beszélgetést, audio- vagy videohívást.
Ha Teams-t használ, a Skype-felhasználót az e-mail-címével keresheti meg.
Skype-felhasználók kétféleképpen kereshetők: 
  • Lépjen a Keresés sávra, és írja be annak a Skype-felhasználónak az e-mail-címét, akit fel szeretne venni (külső keresése/externally). 

Kattintson a Keresés elemre. A keresés eredményeként több találat is megjelenhet, így a Skype-azonosító, vagy a találatok mellett megjelenített név alapján kiválasztható a keresett felhasználó.
  • Kattintson az Új csevegés elemre, és adja meg a Skype-felhasználó e-mail-címét. 
 
Megjegyzés: A Microsoft Teams használata Skype-ban az asztali, a webes és a mobil (Android és iOS) verzióban érhető el. Optimális élményért javasoljuk a Skype 8,58-es vagy újabb verzióját.
 
 
Meghívás Skype-felhasználótól 
 
Skype-felhasználók is kezdeményezhetnek személyes csevegést, audio- vagy videohívást Teams felhasználókkal. Ekkor az érintett Teams felhasználónál egy meghívó jelenik meg, amely arra kéri, hogy fogadja el ezt a személyt (Skype felhasználót) az üzenet küldéséhez.
Igen, ehhez szükséges a Teams új értekezlet-élmény bekapcsolása
  • Válassza ki a profilját a Teams jobb felső részén, majd kattintson a Beállítások lehetőségre.
    Az Általános lapon jelölje be az Új értekezlet-élmény bekapcsolása jelölőnégyzetet. 

  • Majd zárja be a Beállítások lapot (X).
  • Végül indítsa újra a Teams-et, hogy a módosítások életbe lépjenek.
 
Ezután amikor a Teams asztali alkalmazásban bekapcsolódik egy hívásba vagy értekezletbe, azok új másodlagos ablakban fognak megnyílni. A főablakban továbbra is navigálhat a Teamsben anélkül, hogy elveszítené az értekezleteket és a hívásokat.

Amikor a Safari böngészővel csatlakozunk az értekezletekhez Mac gépen, a továbbiakban nem kell a hangkonferencia használatával betárcsázni az értekezleteket. A legutóbbi fejlesztések mostantól a készülék beépített mikrofonját és hangszóróit használják a beszélgetéshez és a zenehallgatáshoz.

A Teams-értekezletek és -értekezleti csevegések megnövekedett kapacitásával most legfeljebb 1000 résztvevő csatlakozhat az értekezlethez és küldhet üzeneteket az értekezleti csevegésbe.

A régi 3x3-as megjelenítés helyett, 7x7 video stream engedélyezését is lehetővé tette a Teams az értekezletek során, így az alkalmazás egyszerre akár 49 résztvevőt képes elhelyezni egyetlen képernyőn.

Nyissa meg a csevegést vagy a csatornát, nyomja meg a Ctrl+F billentyűket (vagy Mac gépen a Cmd+F billentyűket), majd írja be a keresett szöveget. Ekkor csak az adott csatornáról vagy csevegésből jelennek meg találatok. A módszer kétszemélyes és csoportos csevegésekben is használható! 

A csoportos csevegés mérete 250 főre nőtt, így nagy csoportos csevegést is kezdeményezhet akár 250 résztvevővel.

Miután elküldte az online értekezletre szóló meghívót, nyissa meg az eseményt, és válasza az Értekezletbeállítások (Meeting options) lehetőséget (az esemény tetején). Ekkor megnyílik egy lap a webböngészőjében, ahol módosíthatja az értekezlet beállításait (például azt, hogyan lehet megkerülni az előszobát, és hogy kik lehetnek jelen).

A korábbi ötezerről tízezerre emelkedett Teamsben az engedélyezett csoportméretet, így a nagyobb szervezetek egyszerűbben tehetik lehetővé, hogy mindenki csatlakozzon a beszélgetéshez.

Igen, kattintson duplán egy csevegésre a csevegési listában, vagy válassza a(z)  (A csevegés megnyitása új ablakban – Pop out chat) lehetőséget a csevegés másik ablakban történő megnyitásához. Most már szabadon mozoghat a Teamsben, miközben több csevegésben dolgozik.

A Teams további használatához (például az ülések ütemezése, OneDrive fájl csatolása, alkalmazások hozzáadása) térjen vissza a fő alkalmazásba, és keresse meg ezeket az ismerős funkciókat. Természetesen a felugró csevegőablakokat ekkor sem kell bezárnia!

Megjegyzés: A csevegés megnyitása új ablakban funkció jelenleg csak Windows és Mac asztali alkalmazás használata esetén érhető el. Az webes, Linux vagy a mobil alkalmazások még nem támogatják.

Aktiváltuk a Teams részvételi jelentések szolgáltatását, így értekezlet szervezőként (ez a funkció nem érhető el más résztvevők számára) lehetősége van a résztvevők listájának letöltésére.

Az értekezlet során jelölje be a Résztvevők megjelenítése választógombot, és válassza a Részvételi lista letöltése lehetőséget.

 

A jelentést a program letölti. Az Excelben megnyitható CSV-fájl (meetingAttendanceList.csv) tartalmazza a nevetfelhasználói műveletet (pl.: csatlakozott) és időbélyegzőt az értekezlet összes résztvevőjére vonatkozóan.

Fontos, hogy a részvételi jelentés csak akkor tölthető le, ha az értekezlet folyamatban van! Célszerű a jelentést közvetlenül az értekezlet vége előtt letölteni, így látható lesz benne, hogy ki mikor csatlakozott ill. lépett ki.

A Teams új Kéz felemelése funkciója lehetővé teszi a találkozón résztvevők számára, hogy jelezzék felszólalási szándékukat. Ezt az értekezlet kezelő paneljén (menüszalag), a jobbról negyedik Kéz felemelése gombra kattintva tehetjük meg. 

Ekkor mindenki látni fog egy kezet ábrázoló ikont a résztvevőn ill. a résztvevők listáján is (jobb oldali panel), így aki először „emeli a kezét” az prioritást élvez, és az előadó lehetőséget biztosíthat számára a beszélgetésben való részvételre.

A résztvevő melletti (…) gombra kattintva További lehetőségek állnak rendelkezésünkre (Kéz leengedése, Kitűzés, stb.)

Lehetősége van közelebbről is megnézni a bemutatókat és a videókat az értekezletek során, hogy jobb képet kapjon róluk. Ha ki szeretné próbálni a következő értekezleten, nyomja meg a Ctrl+ billentyűkombinációt a nagyításhoz és a Ctrl- billentyűkombinációt a kicsinyítéshez. Vagy tartsa nyomva a Ctrl billentyűt, és görgessen az egérrel.
Az eredeti képernyőméret a Ctrl és 0 (nulla) billentyű egyidejű lenyomásával állítható vissza.

Igen, akár saját privát wikit írhat, és egy helyre gyűjtheti össze a wikioldalakat – a Teams Wiki alkalmazásában! Az alkalmazást a Teams képernyőjének bal oldalán, a További alkalmazások (…), majd a Wiki elem kiválasztásával érheti el. Privát jegyzeteit a Személyes lapon tárolhatja, a közreműködésével készült wikioldalakat az Összes lapon tekintheti meg, a legutóbb meglátogatott oldalakat pedig a Legutóbbi lapon érheti el az alkalmazásban.

Igen, így csoporttulajdonosként nem kell minden kérést jóváhagynia (csak csoporttulajdonosok számára érhető el)! Kattintson a csoport neve melletti További lehetőségek (…) > Csoport kezelése elemre. Válassza a Beállítások > Csapatkód > Létrehozás lehetőséget. A meghívottaknak a Csatlakozás csoporthoz vagy csoport létrehozása elemre kell kattintaniuk a csoportlistán belül a képernyő felső részén, majd a kódot a Csatlakozás a csoporthoz egy kód használatával mezőbe kell másolniuk (ezután Csatlakozás a csoporthoz). Ez a funkció nyilvános és privát csoportokban is működik.

A Teams asztali app támogatott, és elérhető a Windows Servert (2012 R2-es és újabb verziót) üzemeltető gépekhez.

Igen az üzenetek elküldésekor az üzenete jobb oldalán megjelenik egy visszaigazolás az elolvasásáról . Az olvasási visszaigazolások alapértelmezés szerint mindenki számára bekapcsolva jelennek meg a 20 résztvevőnél nem nagyobb csoportcsevegésen belül.

 

A kedvenc appok rögzítése.

A Teams bal oldalán a munkájához megfelelő módon rendezheti az appokat. Válassza a három pontot a Teams bal oldalán, kattintson a jobb gombbal bármelyik app ikonjára, és a Kitűzés parancsot választva vegye fel a könnyű hozzáféréshez.

Az értekezlet szervezőjének lehetősége van arra, hogy az összes résztvevő számára befejezze az értekezleteket. Ha Ön tanár például, ez egy nagyszerű módja annak, hogy egy tanuló se maradjon tovább a virtuális osztályban. 

Egy folyamatban lévő értekezlet befejezéséhez az értekezlet vezérlői között válassza a További beállítások Értekezlet befejezése lehetőséget.  A szolgáltatás kérni fogja a művelet megerősítését (Befejezi az értekezletet?). Amikor így tesz, az értekezlet azonnal véget ér az összes résztvevő számára.

Igen, engedélyezheti a betárcsázók számára, hogy a következő Teams-értekezletbe közvetlenül kapcsolódjanak be anélkül, hogy az előszobában kellene várakozniuk. Így nem szükséges megállni az értekezlet közepén, hogy a résztvevőket beengedje.

A beállításhoz válassza az Értekezletbeállítások lehetőséget, és a kapcsolót állítsa az Igen értékre a „A hívók mindig megkerülhetik az előszobát?“ lehetőségnél.

A letöltött anyagok automatikusan a Letöltések mappába kerülnek. A böngészőből (vagy Teams asztali kliens alkalmazásból) is megnyitható Office dokumentumoknál a Mentés másként vagy a Másolat mentése opciókkal adható meg ettől eltérő hely.

Minden választási lehetőségnél feljön egy pipa, ahol megjelölhető, hogy az a helyes válasz. Legalul megjelölhető, hogy több helyes válasz is lehetséges, akkor több is megjelölhető.

A Jegyzeteket megnyitva, a mellékelt képen pirossal bekeretezett ikonra kell kattintani. A megjelenő panelen fog tudni létrehozni egységeket (alul +Lap), majd a fehér területre kattintva írhat jegyzeteket, ment egy Wordben.

Mindenki, aki az értekezleten előadói szerepkörrel rendelkezik, tudja használni az Irányítás kérése gombot, a résztvevők nem. Ezt az értekezlet indításakor az Értekezletbeállítások-nál lehet megtenni, a Kik tarthatnak előadást? menüpontban. Alapértelmezetten ez az érték Mindenki, ezt kell Meghatározott személyek-re módosítani, majd az ekkor megjelenő Értekezlet előadóinak kiválasztása pontban lehet kereséssel kiválasztani a kijelölt személyeket.

Teams -> Csoportok (bal oldali menü) -> Csoport kiválasztása -> csoport neve mellett További lehetőségek (…) -> Tagok és vendégek -> törölni kívánt tag kiválasztása -> jobb oldalon X (tag eltávolítása)

Egy másik tulajdonost meg kell kérni, hogy állítsa be a tagot tulajdonosnak.

Tartalom megosztása után baloldalon megjelenik egy jelölő négyzet és a Rendszerhangok megosztása szöveg. A négyzetbe kattintva megjelenő pipa jelzi, hogy a rendszerhangok is hallhatók a Teamsben.

Tartalom megosztása hanggal, kizárólag a Teams asztali alkalmazásból működik, Teams Web-ről nem.

A szervezet a PTE-t jelenti, tehát a Pécsi Tudományegyetem aktív jogviszonnyal rendelkező munkatársai (oktatói és adminisztrációban dolgozók) és hallgatói akik hozzáférést kaptak a Microsoft Office 365 rendszerhez.

A minden taggal való megosztás eredményeként a videót a felsorolt csoportok tagjai kereséssel megtalálhatják, ill. azt megtekinthetik.

A bejegyzésnél További lehetőségek (jelölése: …) ikonra kattintva a megjelenő Megnyitás a Microsoft Streamben-t kell választani. Majd a Stream felületén Saját tartalom/Videók, ahol az érintett video mellett További műveletek (...) -> Törlés.

Ütemezett értekezletet kell létrehozni és ott az Értekezletbeállítások-nál lehet módosítani 

hogy Kik tarthatnak előadást?

Alapértelmezetten ez az érték Mindenki, ezt kell Csak én-re módosítani. Így a többi résztvevő nem tudja sem elindítani sem megállítani a felvételt.

Az alábbi linken lehet keresni a már megosztott videók között:

https://web.microsoftstream.com/browse?q=

A csoport minden tagja és az arra az értekezletre, vendégként meghívott személy.

Megosztásnál nem a PowerPoint-ot, hanem az Asztali képernyő megosztást kell választani és ott kell a PowerPoint-ból indítani a lejátszást. Megszakításkor a PowerPoint-ot minimalizálni kell, azaz a tálcára lecsukni.

Folytatáskor a tálcáról újra megnyitva a PowerPoint-ot, attól a diától folytatódik a vetítés, ahol korábban abbahagytuk.

Igen, az értekezlet menüszalagján (kezelő panel) - amin a mikrofont, kamerát lehet engedélyezni/tiltani - a További lehetőségek gombra (jele: …) kattintva, a megjelenő menüben a Háttéreffektusok megjelenítése funkcióval lehet aktiválni. További részletek itt.

Automatikusan eltűnik, ha nem mozog az egér, vagy nem aktív az ablak. Kikapcsolására sajnos nincs mód.

Az értekezlet közben megjelenő menüszalag Megosztás gombjára kattintva lehet a képernyőt megosztani. Ekkor kiválaszthatom, hogy a képernyőim közül melyiket osztanám meg, vagy a futó programjaim közül mit lássanak, vagy csak egy rajztáblát nyitok mindenkinek.

A némítás opció, csak az értekezlet közben, a résztvevők felett jelenik meg. (Legalább négy résztvevő szükséges a csoport némításához, ennél kisebb létszám esetén csak egyesével lehetséges.)

A próba órát és a tanórát/előadást is a csoport megnyitásával kezdje, majd az előadás időpontjára ütemezzen egy értekezletet.

Jobb oldalt felül, saját képre (monogram logo) kattintva -> Beállítások -> Értesítések

Itt kategóriánként (Megemlítések, Üzenetek, Egyéb, Önnek ajánljuk, Értekezletek), ill. alkategóriánként van lehetőség az egyes értesítések módosítására, adott esetben kikapcsolására.

A rajztábla (Microsoft Whiteboard) alapból elérhető, nem kell külön telepíteni semmit. Értekezlet közben, a kis menü szalagon (ahol a kamerát, mikrofont lehet engedélyezni/tiltani), középen, a  Megosztás ikonra kattintva lehet kiválasztani.

Igen, pontosan így van. Az ütemezett értekezletek (órák, előadások) bekerülnek minden érintett naptárába. Bal oldali menüsávon (Naptár) lehet is ellenőrizni.

Fejlécben a Fájlok (Bejegyzés, Fájlok, Órai jegyzetfüzet, stb.) fülön minden tag tud fájlokat feltölteni.

Amennyiben egy Osztály típusú csoportot hoz létre, akkor létrejön a Feladatok kiegészítés (felül egy kis fül jelenik meg, Bejegyzések, Fájlok, stb. részen) amiben egyes tanulóknak, tanuló csoportoknak, vagy a teljes osztálynak tud feladatokat kiosztani.

Korlátozott számban rendelkezésünkre áll Teams Live Event (webináriumok akár 10 000 személlyel is) trial licence, szükség esetén ezt az Informatikai Igazgatóság ügyfélszolgálatán (sd@pte.hu) keresztül lehet igényelni.

Live Event beállítása és használata

A Teams (Office 365) alkalmazás használatához csak működő Internet kapcsolatra van szükség, nem kell hozzá VPN kapcsolat.

Telepítési útmutatókat (magyar, angol és német nyelven), oktató anyagokat (látássérültek számára hangos oktatóanyagot!), videókat tudunk biztosítani:

https://iig.pte.hu/teams/
 

Gyakran Ismételt Kérdések:

https://iig.pte.hu/teams/gyik

A Teams automatikusan skálázza a minőséget az előadó és a résztvevők sávszélessége alapján. A kapcsolat stabilitása a kliens oldal internetelérésén, vagy WiFi lefedettségén múlik. A rendszer jelzi is, ha ezek nem megfelelőek. Gyenge kapcsolat esetén is részt lehet venni videós értekezleten, ilyenkor a rendszer automatikusan módosítja a képminőséget a kapcsolat minőségéhez.

Sajnáljuk, ez a videó nem támogatott kódolással készült.

Sajnos az Ön által használt Xvid videó tömörítési eljárás nem támogatott az O365-ben. Itt egy lista a használható videó kodekekről.

Javaslom a jövőben használja a kompatibilis videótömörítők egyikét, vagy a Microsoft Stream alkalmazásba töltse fel a videókat, ami átkonvertálja a megfelelő formátumba azokat.

A Microsoft Stream használatára útmutatást a következő cikkekben talál: https://docs.microsoft.com/hu-HU/stream/

Stream videó beágyazására egy csatornába: https://docs.microsoft.com/hu-HU/stream/embed-video-microsoft-teams

Stream videó feliratozására ezen cikk nyújt segítséget: https://docs.microsoft.com/hu-hu/stream/portal-add-subtitles-captions

Ha fehér az értekezlet háttere és olvasható a felirat Az értekezlet véget ért…, akkor az az értekezlet befejeződött, a szervező és a résztvevők kiléptek.

Amennyiben rögzítésre került az értekezlet, akkor a Megkekintés szövegre kattintva lehet azt visszanézni.

Összefoglalva: az aktív/ütemezett értekezletek minden esetben lila sávval vannak jelölve, ha Ön nincs meghívva rá, akkor nem is látja a beszélgetést. A fehér sáv a lezárult értekezleteket jelölik.

 

Tartalom megosztása hanggal, kizárólag a Teams asztali alkalmazásból működik, Teams Web-ről nem.

A Teams asztali kliens-ben az "Értekezlet most"-ra kattintva, vagy az értekezlet indításakor/indulásakor, a tartalom megosztása után, a képernyő tetején megfog jeleni az a funkció, hogy "rendszerhangok megosztása" vagy a tartalom megosztásánál van egy olyan funkció, hogy „"Számítógéphang belefoglalása".

  

 

 

Csoport létrehozását javasoljuk az értekezlethez. Elsősorban Osztály típusú csoportot, mert akkor alapból rengeteg kiegészítés elérhetővé válik. Fájlok megosztására pedig a csoporton belül lehet használni a Fájlok fület. Az ide feltöltött fájlokat (pl.: .xlsx) meg lehet nyitni az Office Online-ban (fájlon jobb gomb, Megnyitás böngészőben menüpont), ekkor mindenki szerkesztheti a fájlt, és mindenki látja a másik éppen mit módosít benne.

A résztvevők exportálására jelenleg nincsen mód Teams-ben (folyamatban van erre vonatkozó gyártói fejlesztés).

Azt tudjuk javasolni, hogy készítsen egy űrlapot a Forms alkalmazásban, és kérje meg a hallgatókat/résztvevőket, hogy töltsék ki azt.

Minden csoport egy zárt virtuális tér, aminek alegységei a csatornák. Minden általános csatornába feltöltött fájlt kizárólag a csoport tagjai láthatják. Akinek nincsen csoport tagsága, az még a fájlokat sem tudja kilistázni, még akkor sem, ha valaki megosztaná vele a mappát.

Kliens frissítés:

  • a Windows frissítések telepítésével és azok érvényre jutásával (számítógép újraindítása) marad naprakész a Teams kliens.
  • Emellett van lehetőség manuálisan is frissíteni, ha valamilyen funkció a kliens verziója miatt nem működne, akkor célszerű így tenni:

Jobb oldalt felül a három pontra kattintva tudja megtenni a Frissítések keresése menüpontban.

A webes változat mindig naprakész!

A legegyszerűbb megoldás, ha mindjárt Word Online-ban nyitja meg a fájlokat. Ehhez kattintson a fájl neve előtt a jelölő négyzetre és bal felül válassza a Megnyitás Word Online-on lehetőséget.

A privát beállítás azt jelenti, hogy csak azon csoport tagjai látják, ahol a videó készült.

A Hozzáadás csoporthoz/csatornához ikonra kattintva lehet más csoportokkal is megosztani, vagy a ceruza ikonra kattintva lehet a - szervezeten belül - mindenki számára megosztani a A videó megtekintésének engedélyezése mindenki számára a cégnél jelölőnégyzetet kipipálva.

Felhasználónként 1TB tárhely áll mindenki rendelkezésére az O365-ben. De ha egy Teams csoportba tölt fel fájlokat (ahol egyébként minden diák is eléri, és ahová mindegyikük tud feltölteni) akkor az a PTE közös tárhelyéből foglal el egy szeletet. Minden csoporthoz szintén 1TB tárterület tartozik.

Tehát javasoljuk, hogy használják az Osztály típusú csoportokat és ott a Fájlok fület.

Igen, Csoport nevén jobb egérgomb -> Tag hozzáadása -> kereső mezőbe meg kell adni a külsős felhasználó e-mail címét -> majd klikk az e-mail cím hozzáadása vendégként gombra:

Ekkor a megadott email címre érkezik egy rendszerüzenet melynek feladója a Microsoft Teams, és tárgya You have been added as a guest to Pécsi Tudományegyetem in Microsoft Teams. Az ebben az üzenetben található Open Microsoft Teams linkre kattintva tud a csoporthoz csatlakozni (web böngészőben elindul a Teams alkalmazás).

Ha a megadott e-mail cím már lett regisztrálva a Microsoft rendszerében, akkor csak a jelszót (regisztrációkor megadott jelszót) kell megadni. Ha viszont még nem, akkor pár lépésben be kell regisztrálnia a Microsoftnál. Ezen lépések egyszerűek, egyértelműek:

-        a linkre kattintva átirányítja a Microsoft a regisztrációs oldalra, ahol egy jelszót kell megadni (ez lesz a későbbiekben a jelszava a Microsoft fiókjához)

-        következő lépésben a Microsoft küld egy ellenőrző számsort a megadott e-mail címre, amit csak be kell másolni a felugró ablakba

-        végül el kell fogadni a feltételeket

Amennyiben a vendég – külsős – felhasználó más szervezetnél rendelkezik Office 365 hozzáféréssel (pl. valamely magyarországi felsőoktatási intézmény oktatója, hallgatója) úgy javasoljuk, hogy a PTE Office 365 rendszerébe a másik szervezetnél használt azonosítójával (Office 365 fiók email címével) hívják meg, így az új Microsoft fiók regisztráció lépései elhagyhatók, ezzel is egyszerűsítve a csatlakozás folyamatát.

Indítsa el a prezentációt (pl. PowerPoint vetítés), majd az értekezlet vezérlőpultján a Megosztás (balról a harmadik ikon) ikonra kattintva válassza ki azt az ablakot, ahol a diavetítés zajlik.

Ütemezett értekezletnél, a fejlécben Részletek, majd az időzóna mellett van egy gomb: Értekezletbeállítások. Erre kattintva bejön egy fontos menüpont: Kik tarthatnak előadást? Ha itt a ’Csak én’ lehetőséget választja, akkor a résztvevők nem fognak tudni megosztani tartalmat, vagy feloldani a mikrofonjukat, azt kizárólag Ön tudja szabályozni.
Mindenkit elnémítani pedig a futó értekezlet alatt, a Résztvevők megjelenítése ikonra kattintva van lehetőség. 4 fő felett a Résztvevők mellett megjelenik, hogy Mindenki némítása.

Az értekezletnek el kell kezdődnie, hogy megossza a tartalmat, vagy felvételt tudjon készíteni, de egy ütemezett értekezletbe bármikor be tud lépni, nem kell megvárnia a kezdést.

Tagok nem tudják önszántukból elhagyni a csoportot, csak azokból a csoportokból tud kilépni, ahol tulajdonosi jogköre van (csak csoport tulajdonos tud tagot hozzáadni/törölni).

Minden csoportnál megnézhető kik a tulajdonosok és Őket lehet megkérni, hogy távolítsák el a csoportból.

A szolgáltatás elérhető az Office 365 webhelyen (https://office.com/) online módon, illetve Windows rendszerű számítógépre, és Android vagy iOS operációs rendszert használó mobileszközre (telefon, tablet) alkalmazásként telepítve is.

Bejelentkezni online a https://teams.microsoft,com címen lehet egyetemi felhasználói azonosítóval és a hozzá tartozó jelszóval (Neptun belépéshez használt jelszó). A felhasználói azonosítót minden esetben a PTE-s loginnév@tr.pte.hu (EHAkód@tr.pte.hu, Neptunkód@tr.pte.hu, egyes esetekben felhasználóinév@tr.pte.hu) formátumban kell megadni a bejelentkezés során.

 

Támogatott böngészők:
 

  • Microsoft Edge 
  • A Chrome legújabb verziója 
  • A Firefox legújabb verziója

Videófelvétel tiltásának beállítása az értekezleten résztvevők számára.

Fontos!
Ha külön nem korlátozzuk, akkor az értekezletről minden résztvevő tud videófelvételt készíteni.

Keresés

 

Pécsi Tudományegyetem

H-7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4.
+36 72 501-500
 info@pte.hu